Esmu braucis ar daudziem kvadracikliem. Bet viss vairāk esmu lietojis CanAm un Yamaha Grizzly.
Yamaha Grizzly veiktie uzlabojumi.
Riepas: 29x12R12 aizmugurē, 29x10R12 priekšā
Vinča: Warn XT3.0 ar kevlara šņori un tālvadības pulti.
Panna: Pilnā alumīnija panna
4mm bieza ar plauktu aizsargiem.
Šņorkeļi: Gaisa pievadi un izvadi motoram un variātoram.
Roku aizsargi ar alumīnija profilu.
Divus gadus nobraucu ar CAN-AM (Bombardier) Outander 650.
Speciāli pasūtīju šo modeli no ASV lai piedalītos Latvijas Trofi-reidu
čempionātā. Tieši tika ņemts motors ar tilpumu 650 kubi nevis 800, jo
veiktspējas atšķirība bija minimāla, bet starpība bija motora uzkaršanas
ātrumā, kas CAN-AMam bija viena no vājībām. Kā beigās izrādījās, tā nebija
vienīgā vājība. Rāmis neizturīgs, priekšējie plaukti lūza stiprinājuma vietās,
priekšējais bloķis saslēdzās pārāk vēlu. Motors bija vairāk paredzēts rallija
veida sacencībām, nevis pasākumam, kur jāšķērso purvi un jālien ārā no grāvjiem. Par mazu griezes
momenta pie apakšām un sprādzienveida jaudas pieplūdums, kas noveda pie moča
norakšanās. Protams nevar nepieminēt, ka
šim mocim ir daudz plusi: Stabilitāte, jauda, komplektējošo daļu kvalitāte,
izturīgas oriģinālās pusasis un ar moci ir ļoti liela bauda braukt, bet tas
diemžēl nav tas, kas man vajadzīgs...
Tāpēc tika iegādāts ATV – Yamaha Grizzly 700.
Plusi:
Viencilindra motors ar kolosālu griezes momentu un samērīgi
labu degvielas patēriņu.
Labi piekares gājieni
Svars
Klīrens
Stūres pastiprinātājs
Mīnusi:
Nestabils
Dažas komplektējošās detaļas varētu būt labākas kvalitātes
Yamaha - pirmais ATV ar elektrisko stūres pastiprinātāju,
ļoti noderīgs izgudrojums tiem, kas daudz brauc pa sliktiem, risainiem,
akmeņainiem ceļiem. Variātora iebūvētais
sajūgs ļoti palīdz pārvarēt šķēršļus vietās, kur citi ATV kapitulē. Kvadracikls
ir viegls vadībā un tā mazais svars saudzē visas piekares detaļas, pie
nosacījuma, ja brauc ar galvu, jo kā zināms salauzt var visu. Motors ir
piemērots smagiem apstākļiem un braukšanai pa ļoti saražģītu apvidu, protams,
tam nav problēmu ieskrieties līdz 120 km/h, bet komfortabla braukšana ir ap 70
km/h. Braukt ātri ar šo ATV nav ieteicams, jo tā piekare
un amartizātori nav paredzēti ATV
noturēšanai uz ceļa lielā ātrumā. Līkumos aizmugurējais ritenis grib celties
gaisā, kas pagrieziena izņemšanu padara saražģītu, risinājums izslidināt
aizmuguri, bet lielā ātrumā mocim pietrūkst Zs lai izceltu ATV no līkuma. Kāpēc
es par to tik daudz zinu? Pats izmeiģināju, kā ir ieiet lūkumā ar 100 km/h,
rezultāts 7 operācijas un kreisais celis sabojāts uz mūžu. Tāpēc vēl aizvien
esmu pārliecināts, ka ātrai braukšanai ir vajadzīgs Can-am, bet purviem –
Yamaha.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru