Šis ir raksts, kurš tapa būvējot šo auto.
UNIMOG
404 S tilti, savā ziņā unikāls mezgls. Ar sānu pārvadu palīdzību klīrens
palielināts par 12 cm!( Par piemēru UAZ armijas tiltam sānu pārvads palielina
klīrensu par 4 cm pret parasto civilo tiltu) Tas nav vienīgais sānu pārvadu
pluss – vēl sānu pārvadi palielina tilta pusas griešanās attiecību pret
kardānu. Ja parastie tilti griežās ar attiecību 5 : 1 tad unimog tilti 7.6 : 1,
kas attiecīgi saudzē visus pārējos transmisijas mezglus. Unimog tilti bez
problēmām tur slodzi ko veido traktoru riepas 1 m diametrā un 40 cm platumā.
Vēl viena ne mazsvarīga lieta – 100% bloķi, kas vienmēr liek griezties abiem
riteņiem vienlaicīgi. Diskutējams jautājums ir Unimog tiltu svars – 250 kg.
(katrs) Bet ja salīdzina ar UAZ tiltiem, kuri sver 150 kg, tad nav tik daudz.
Salīdzinājuma GAZ 66 tilti sver pāri 300 kg.
Tilti
„pa cieto” ir savienoti ar sadales kārbu, kura ir aizgūta no GAZ 66, šis
agregāts krieviem ir padevies salīdzinoši viegls ~ 60 kg, salīdzinoši UNIMOG
oriģinālā ~ 200 kg (bet kopā ar kārbu) Tā kā mums ir FORD COSWORTH V6 motors,
tad kārbu piemeklējām arī no FORDA
Transīta, kā arī sajūgu un kurvi.
Oriģināli
UNIMOG motors ar kārbu un tiltiem ir viens vesels, savā starpā savienoti tie
uztver un absorbē visus bezceļa nelīdzenumus. Mūsu gadījumā GAZ 66 kārbu
vajadzēja pielāgot šādam darbam, jo savā dzimtajā vietā to neviens neaizstiek.
Sadales kārbai tika uzprojektēts rāmis, kas savukārt tika „iekarināts” a/m
rāmī. Tiltus ar sadales kārbu savieno biezssienu caurule, kurā iekšā griežas
kardāns. Pati sadales kārba tika nedaudz uzlabota, pazeminošais ātrums tika
samazināts par 40 %, tagad pirmais pazeminātais ātrums ir izteikti lēns - 3
km/h pie 1000 apgr/min.
Pie
tiltu artikulācijas tika īpaši piestrādāts – Riteņa gājiens no augstākā punkta
līdz zemākajam ir ap 50 cm, protams tas traucē pie lieliem ātrumiem (garos
līkumos auto sasveras), bet tā kā šī a/m uzdevums ir pārvietoties pa vietām,
kur citi vairs nebrauc – lieli gājieni ir tieši laikā.
Automašīnas
pašizmaksa ir ap 10 000 EUR, cena relatīvi zema, par tādu summu a/m gatavo
TR2 klases līderi, kas brauc ar uzlabotām Toyota Land Cruiser un Nissan Patrol
a/m.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru